Thursday 24 March 2011

Ku Mengharapkan Mu... Ya ALLAH... Tuhanku...



Aku sudah tidak mampu hidup dibayangi kepura-puraan...
Aku mahu terbang bebas, bagaikan burung terbang meninggi di langit...
Merenung jauh ke angkasa...
Mengenali dan mencintai yang Maha Esa...
Merentasi lautan dan sempadan dunia...
Menginsafi dan menilai hinanya, tamaknya, rakusnya manusia...
Membelah awan, menongkat udara...
Muhasabah diri, menabur budi, mencurah bakti... sejauh mana mampuku pergi...

Ya Allah... Aku sudah tidak mampu lagi...
Dikelilingi manusia munafik mementingkan diri...
Bertopengkan agama, bertuhankan duniawi...
Berlagak mulia, bersyaitan di hati...

Sucikan Aku... Ya Allah...
Muliakan Aku... Ya Allah...
Selamatkan Aku...
Kerana Aku hanya ada diri Mu...
Ya Tuhanku...

Nukilan: Afif Farhi Othman
Tarikh: 22 March 2011

No comments:

Post a Comment