Friday 24 February 2012

Day 1: Trip Jakarta Bandung 2012

Alhamdulillah, bermula dari 21hb Januari sehingga 25hb Januari 2012, aku dan keluarga bersama-sama beberapa kenalan rapat keluarga dapat meluangkan masa bercuti ke Jakarta dan Bandung... Maklumlah, hujung tahun 2011 sibuk dengan pelbagai perkara dan kerja... Aku pulak, dah selesai Viva untuk research aku, pergh... Nikmatnya... Percutian inilah yang sememangnya aku tunggu... Tahun lepas aku ingat kami sekeluarga pergi bercuti ke Singapura dan memang antara percutian yang kami sekeluarga tidak dapat lupakan... Tahun ini, Bandung Jakarta menjadi destinasi pilihan biarpun ini merupakan kali kedua aku dan Suhailah ke sana... Yang terpikir di dalam kepala tak lain tak bukan nak shopping ler...

Di sini, ada sikit gambar-gambar kenangan yang berjaya aku simpan buat tatapan dan kenangan... Memang syok giller berjalan dan bercuti sebab duit habis banyak... Kahkahkah... Hihihi... Sebenarnya syok sebab dapat tengok muka isteri dan anak-anak happy... Itupun dah cukup puas hati... Lagipun, kalau pandang plat number kereta pangkal dia WGY lah, BJM lah, ABH lah, MAW lah... Kekadang rasa sengal jugak otak aku ni... Bila tengok plat number lain sikit macam kat Indon ni rasa otak tu terbukalah sikit... Dah!!! Ni tentatif program kami for the first day trip:

Day 1: 21 Januari 2012

1000: Bertolak dari Qasrul Hannan, Mutiara Bangi ke KLIA
1200: Check in 
1325: Berlepas ke Jakarta dan tiba di Soekarno-Hatta airport 2 jam berikutnya (MH 721)
1530: Bertolak ke Bandung
1900: Tiba di Bandung (Kelewatan tiba di sana akibat "macet",  jalan jammed giller sebab cuti raya Cinakan... Weekend pulak tu... Ramailah penduduk Jakarta turut turun ke Bandung)
2130: Makan malam 
2230: Check in di Andelir Hotel, Bandung...















1 comment:


  1. Assalamualaikum Tuan/Puan.

    Salam dari Kita Holidays Travel & Tour Indonesia.
    Kalau Tuan/Puan nak melawat ke Indonesia, jangan risau hati sila hubungi :

    KITA HOLIDAYS TRAVEL & TOUR INDONESIA
    Tour operator & Travel Agency

    Sebuah serikat yang punya legalitas di Indonesia, memberikan pengkhidmatan tour ground handling di beberapa daerah yang favorit untuk di lawati. Kami arrange secara profesional dan dengan penuh rasa kekeluargaan, juga dengan harga tour yang sangat berpatutan sekali seperti ke : Padang dan Bukittinggi Tour, Aceh Tour, Medan Tour, Jakarta dan Bandung Tour, Jogjakarta Tour, Bali Muslim Tour dan sewa kenderaan.

    Contact person : Amsyahril
    Mobile : +6285263007445
    E-Mail : am_holidays@yahoo.com / kita_holidays@yahoo.com / kitaholidays@yahoo.com.


    ReplyDelete