Friday 24 February 2012

Day 3: Trip Jakarta Bandung 2012

Seawal jam 8pagi semua ahli rombongan dah berkumpul di lobi hotel dan selesai bersarapan. Maklumlah inikan hari terakhir kami di Bandung. Jadi semua dah bersiap nak check out dan nak ke Jakarta pulak tengahari ini. Tapi sebelum ke Jakarta, kami sempat ke Pasar Baru untuk shopping dan ke Jalan Riau melihat2 factory outlet yang ada di sana... Apapun, memang syok berjalan di Bandung nie... Syok jaga anak... Hihihi... Mak nyer syok bershopping... Seingat aku yang muat untuk aku beli ialah topi jer... Dan sepasang seluar tentera... Itupun, jenuh tahan napas bila aku pakai... Ah!!! Tak kisahlah... Yang penting ada juga kenangan aku bawak balik ke KL nanti...

Yang paling tak boleh blah tengok muka anak aku Syahmi yang dahi dia dah berbalut sebab kejadian semalam... Mengingatkan aku semasa aku kecik2 dulu, masa tu nak pulang beraya ke Penang, semua orang tengah bersiap... Aku bergurau main agah-agah ngan AG... Aku agah dia, dia lari... Aku agah dia, dia lari... Sekali lagi aku agah dia, dia lari lepas tu terhantuk bucu pintu... Berjahit tiga... Hihii... Same thing happened last night at Toko Tiga Jeans... Arif tengah main ngan Cami, tengah kejar Cami, tetiba Cami jatuh terhantuk bucu meja... Mungkin itulah tanda kenangan hubungan abang ngan adik kot... Yang selalu bertanda mesti adik... Hahaha...

Jam 9.00 pagi, rombongan tiba di Pasar Baru... Shopping sakan sampai jam 11.30pagi... Bini aku kerja beli telekong, baju2 pompuan dan kain batik... Aku plak kerja tolak anak2 aku merayap sekitar area tue... Lepas tue, seluruh ahli rombongan ke Jalan Riau... Jenguk2 factory outlet yang ada di sana kalau2 ada apa2 yang menarik untuk dibeli... Dalam jam 2.30ptg, rombongan berangkat ke Jakarta... Sesampai di Jakarta jam 5.00ptg, kami terus melawat tugu Monas... Mercu tanda kebanggaan Jakarta tanda terbentuknya sebuah kerajaan merdeka dari cengkaman penjajahan... 

Lepas tu kami pergi dinner dan lepas tu check in di Orkid Hotel... Selesai aktiviti kami hari yang ke-3...

Day 3: 23 Januari 2012

0800: Check out from Andelir Hotel. Heading to Pasar Baru.
0900: Shopping at Pasar Baru
1125: Heading to Jalan Riau, shopping at factory outlet...
1430: Lunch
1530: Depart to Jakarta
1700:Visit Monas Statue... Jakarta
2130: Dinner and check in at Orkid Hotel...






















No comments:

Post a Comment