Monday 19 September 2011

Takkan sebab politik kau nak ubah JALUR GEMILANG plak...



Artikel aku hari ini memang aku tak boleh tahan nak tulis mengenai seorang rakyat Malaysia yang kononnya berjuang untuk Malaysia dan menolak racism (padahal aku rasa dia berjuang untuk masyarakat India) telah berani menyatakan akan mengubah Jalur Gemilang sekiranya Pakatan Rakyat mengambil alih kerajaan... Perghh!!! India nie... Sampai macam tu sekali kau nak buat kalau kau berkuasa nanti... Tertanya-tanya aku apa pulaklah perkara lain yang kau nak ubah lepas ni. Yang kita orang Melayu boleh diam bila bangsa lain berniat nak mengubah bendera negara Jalur Gemilang... Mana jati diri kita??? Mana semangat cintakan tanahair kita??? Mana suara kita sebagai rakyat Malaysia??? Sejak dari dulu lagi kita dah kibarkan jalur gemilang, why suddenly ada niat nak tukar plak... Kalau bendera rasmi negara pun ko nak tukar, tak lama lepas tu agama rasmi negara pun kau nak tukarlah kan? Bahasa rasmi negara pun kau nak tukar? Semualah... Sekarang ni, aku rasa kita tukar jelah ADUN Kota Shah Alam nie... Nampak sangat takder kualiti dan cakap pakai pajak jer... Tukarlah... Minta-minta calon PAS lah yang bertanding kawasan tu...Ameen.

Pada Jumaat lalu, Manoharan dalam akaun Facebook miliknya menyatakan hasrat beliau demikian, sambil menolak untuk mengibarkan Jalur Gemilang dalam kawasannya kerana mendakwa bendera itu kelihatan seperti Barisan Nasional berbanding Malaysia. Aku rasa statement macam tu dibuat sebab beliau sakit hati dengan Barisan Nasional. Justeru, semua sejarah yang dilakar oleh pemimpin Barisan Nasional mahu dihapuskan Pakatan Rakyat. Mat Sabu cuba menyatakan bahwa Dato' Onn dan Tunku penyokong British.  Padahal tanpa perjuangan mereka, sudah pasti kita masih di bawah pentadbiran British. Diorang ni dah mula hilang akal agaknya... Tak pun isu ni dibuat untuk menutup kes Ketua Pembangkang Anwar yang memang terang-terang kantoi berada di Ampang Apartment hari beliau dituduh melakukan hubungan seks dengan seorang wanita berbangsa bukan Melayu... Hehehe... Nampak benor menipunyer Bapak Anwar nie... Kepada rakyat Malaysia, khususnya pembaca blog aku ni yang terdiri dari kengkawan aku mahupun ahli keluarga aku... Satu pesanan...

RELAKANLAH DIRI ANDA UNTUK TERUS DIPERBODOHKAN OLEH PIMPINAN PAKATAN RAKYAT INI... TERUSKANLAH MEMBENCI KESINAMBUNGAN KEPIMPINAN BARISAN NASIONAL...


No comments:

Post a Comment